Кошик
583 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена у найближчий робочий день.

BEST BUY FOR SPORT Качественная обувь для Ваших ног.
+380502933600
+380 (50) 293-36-00
+380 (63) 530-45-33

Історія створення Nike

Історія створення Nike

Засновники корпорації Nike, не маркетингові генії і не акули бізнесу – це американський бігун на середні дистанції Філ Найт і його тренер Білл Боуерман. Адже кому як не спортсмену краще знати, що необхідно для досягнення найвищих результатів у спорті.

І кожним своїм швом, ниточкою вони кажуть нам: Just Do It!

Просто зроби це!

Як все починалося:

Зазвичай кожна нова компанія займає нову нішу, або відвойовує її у когось, надаючи товар або послуг краще або дешевше. З Найком пов'язані обидва варіанти.

Компанія була заснована в 1964 році студентом Філом Найтом(Phil Knight), він був бігуном на середні дистанції в команді Орегонського університету, і його тренером Біллом Боуэрмано(Bill Bowerman). В ті роки у спортсменів практично не було вибору в спортивному взутті. Адідас коштувала досить дорого - 30 доларів, була якісною, а звичайні американські кросівки коштували 5 доларів, але від них боліли ноги, особливо після бігу. Якщо професійні спортсмени могли собі дозволити Адідас, то для любителів ситуація була сумна.

Що б виправити цю ситуацію Філ Найт придумав геніальну схему - замовляти кросівки в азіатських країнах і продавати їх на американському ринку. Отримуючи економічна освіта MBA в Стенфорді в 60-х роках, Найт брав уроки в класі Френка Шелленбергера (Frank Shallenberger). Завданням на одному з семінарів була стратегія розвитку бізнесу дрібної приватної фірми, включаючи маркетинговий план. Згідно з легендою «Найк», саме на цьому семінарі з маркетингу Найту прийшла в голову концепція компанії. Спочатку компанія носила назву Blue Ribbon Sports і офіційно не існувала.

У 1963 році Філ Найт відправляється в Японію – в ті часи робоча сила там коштувала дешево, та укладає контракт від імені Blue Ribbon Sports з компанією Onitsuka, на поставку в США кросівок. З початку кросівки продавалися буквально з рук, а точніше з фургона-мікроавтобуса Найта. Він просто зупинявся на вулиці і починав вести торгівлю. Йому було 26 років і йому подобався свій бізнес.

Незабаром до виробництва приєднався і третій людина — талановитий менеджер Джеф Джонсон, що відповідає за продажі. Він теж був спортсменом і чудово розумів, який потрібен підхід до людей з спортивного світу. Джонсон виявився хорошим і захопленим маркетологом. Він склав базу даних іменитих професійних спортсменів і поговорив з кожним особисто.

У процесі бесіди Джефф довідувався, яку взуття вони використовують для тренувань і виступів, цікавився достоїнствами і недоліками взуття, запрошував спортсменів на примірки спортивного взуття — тоді ще нікому не відомої компанії, офісом якої служив гараж Філа.

У 1965 р. Боуерман і Найт змінили ім'я своєї компанії, назвавши її на честь грецької богині перемоги Ніки. Нова назва компанії Nike, згідно з легендою, придумав Джеф Джонсон, який побачив у сні крилату богиню перемоги Ніку.

Продажу почали рости, і потихеньку бізнес став переростати з простого перепродажу чужих кросівок у виробництво своїх під брендом Nike.

У 1971 році студентка Портлендського університету - Каролін Девідсон придумує логотип Найк (в простолюдді - сопля). Вона це зробила за смішні гроші за теперішніх часів – 30 доларів. Правда пізніше, коли компанія виросла, Філ Найт подарував їй статуетку логотипу Найк з діамантами і певну кількість акцій компанії, що робить йому честь.

Цей логотип досі використовується брендом компанії і називається «Swoosh», що означає «пролітає зі свистом». На ньому зображено крило богині Ніки, яка приснилася Джонсону на світанку його кар'єри.

В 1975 році була створена знаменита вафельна підошва Nike. Під час сніданку, як завжди занурений у думки про роботу, Білл Боуерман розглядав вафельницю дружини, і в цей момент в голову йому прийшла асоціація: якщо зробити підошву рифленою, то це поліпшить поштовх і, в той же час, зробить взуття легшою по вазі. Незабаром після цього кросівки з рифленою, або, як її ще називали, «вафельної» підошвою стали найбільш продаваною моделлю в Америці, і до кінця 70-их рр. Nike завоював половину ринку спортивних товарів.Тоді він знову повернувся в Nike зі своєю ідеєю, на яку керівництво все-таки погодився. Як згодом з'ясувалося, зовсім не даремно.

Винахід повітряної системи амортизації стало революцією в історії бренду. У 1979 році в магазинах з'явилася модель Nike Tailwind, виготовлена з використанням поліуретану, накачаного газом. В цей же час в компанії з'являються нові талановиті дизайнери, які працюють над зовнішнім виглядом взуття.

 

31 грудня 1981 року компанія Blue Ribbon Sports була офіційно перейменована в Nike. Загальна чисельність працівників підприємства становила 2700 осіб.

 

58 спортсменів, які виступали в екіпіровці Nike, завоювали 65 олімпійських медалей на Іграх в Лос-Анджелесі в 1984 році, а через рік компанія підписала контракт з баскетболістом Майклом Джорданом, який діє і сьогодні.

В кросівки Air Jordan, спроецированных спеціально для нього, було заборонено виходити на майданчик – їх чорно-червоний колір здавався занадто кричущим. Найт як досвідчений рекламщик спровокував скандал: Майкл виходив грати в цій взуття, за що кожен раз платив штраф 1000 доларів. Всім було цікаво, чим же закінчиться ця епопея. Nike приваблювала покупців, і товарообіги досягли 4 мільярдів доларів на рік!

Легендарна підошва «на повітряній подушці» стала свого роду візиткою Nike, проте механізм її дії був прихований. Щоб втамувати цікавість покупців, у 1987 році керівництво компанії зробило маркетинговий хід: випустила колекцію кросівок із збільшеною видимої повітряною камерою Visible Air, зміщеною до країв підошви. Партії кросівок Nike Air Max були розкуплені з неймовірним успіхом.

Ще одним ходом компанії став слоган «Just Do It» («Просто зроби це»), який згодом став офіційним девізом фірми. У рекламі стали з'являтися елементи гумору, раніше вона відрізнялася рішучістю, прагненням, сміливістю.

Однако есть и темные стороны репутации Nike. Как известно, кроссовки этого бренда производятся в странах третьего мира. Здесь-то и возникают неприятные ситуации: бренд ругают за крайне низкие зарплаты ($40 в месяц) и использование детского труда. Фирма, конечно, борется с этим, но не очень успешно. Не так давно на производстве Nike в Китае возникла проблема с токсичными веществами. Руководство старается контролировать подобные ситуации, однако для этого требуются огромные капиталовложения.

Интересно вспомнить другие рекламные компании бренда, ведь это всегда интрига, неожиданность и эпотаж:

- 1992 год. Олимпиада в Барселоне. Баскетболисты американской «команды-мечты» (Dream Team), главной звездой которой был Майкл Джордан, а главным спонсором Nike, отказались выйти на церемонию награждения в официальной олимпийской форме, потому что на ней красовалась эмблема Reebok. Без комментариев.
- 1994 рік. Nike перерахувала 25 тисяч доларів у Фонд Захисту Тоні Хардінг - фігуристки, обвинуваченої в організації нападу на свою головну суперницю на льоду Ненсі Керріган. Чи варто говорити, що спонсором останньою була компанія Reebok.
- 1999 рік. Сили НАТО бомблять Югославію. На вулицях зруйнованого Белграда з'являються рекламні щити Nike - звичні логотип і слоган «Just Do It» і абсолютно несподівана фраза «Stop the bombs!» Виходить недвозначно: «Зупини бомбардування! Просто зроби це!»

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner